27.8.13

Gotowane kolby kukurydzy

Wydaje się to niezwykle proste i łatwe, ale ... 
Kiedy wczoraj w sklepie wybierałam z wielkiego stosu kolb, kukurydzę na obiad, stanęły obok mnie dwie kobiety. Jedna z nich również zaczęła wybierać kukurydzę, jej koleżanka skrzywiła się i zapytała czy chce się jej gotować tę kukurydzę przez 2 godz. 
Spojrzałam zdziwiona, bo pierwszy raz słyszę, żeby ktoś gotował kukurydzę cukrową tak długo. Ale pani obok nie była wcale zaskoczona, odpowiedziała, że raz na jakiś czas, może sobie na to pozwolić. Z tej sytuacji wziął się pomysł na ten przepis , chociaż trudno tych kilka czynności nazwać przepisem. Ciekawa jestem jak długo Wy gotujecie kukurydzę?  :)  




Jak ugotować kukurydzę? 

Składniki:
  • 3 kolby kukurydzy cukrowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • wrzątek
Sposób gotowania:
  1. W garnku lub głębokiej patelni ułożyć kolby kukurydzy, jedna obok drugiej, zalać wrzątkiem, wsypać sól i cukier. Doprowadzić do zagotowania, zmniejszyć płomień, przykryć i gotować ok. 20 -25 min. 
  2. Kukurydza jest gotowa, kiedy możemy z łatwością wkłuć widelec w ziarenka. 
  3. Odlewamy wodę. 
  4. Na gorącą kukurydzę można położyć kawałeczek zimnego masła. 
Smacznego!!!









6 komentarzy:

  1. Uwielbiam gotowana kukrydze - smak festynów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja gotuję tak jak Ty :) 2 godziny to chyba całkiem rozgotowana

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja gotuję, taką świeżą, 10-15 minut i jest cacy ;) im dłużej, tym twardsza...

    2 godziny? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie wczoraj po jakichś 20 min. była miękka i słodziutka. Dodałem po łyżeczce cukru trzcinowego i soli morskiej, ale później jeszcze doprawiłem solą na talerzu, bo wyszła ciut za mało słona.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja gotuję w szybkowarze - 5, góra 6 minut. Polecam:)
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam szybkowar, więc następnym razem spróbuję. 5 min - to mi się bardzo podoba :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...