11.2.13

Mieszadła miksera - które do czego?

Pozwólcie, że podzielę się z Wami kilkoma informacjami na temat końcówek robotów kuchennych. Czasami mamy wątpliwości, która końcówka do jakiej czynności powinna być używana. 




Końcówka do ubijania:

Najpopularniejsza chyba ze wszystkich końcówek, przeznaczona do ubijania piany z białek lub np. jajek z cukrem na puszystą, jasną masę. Wprowadza do ubijanych składników dużo powietrza. 





końcówka w robocie ręcznym 

końcówka ręczna:)




Końcówka płaska do mieszania:

Kiedy w przepisie pojawi się informacja ,,ubić masło z cukrem na jasną, masę", używajcie właśnie tej końcówki. Nie liczmy na to, że powstanie puszysta masa, ale składniki zostaną doskonale wymieszane.  










Hak do wyrabiania:

Znakomity do wyrabia ciasta drożdżowego. Łączymy zaczyn z pozostałymi składnikami i wyrabiamy za pomocą haka.




końcówka w robocie ręcznym 



To oczywiście sam ,,wierzchołek kuchennej góry", ale może pomoże komuś uporać się z najbardziej podstawowym sprzętem i sprawi, że pieczenie ciast stanie się łatwe i przyjemne:) 









10 komentarzy:

  1. Myślałam, że to jakieś ozdoby dyzajnerskie...dobrze tylko tych koncówek będę używać!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja ucieram masło z cukrem tą pierwszą i wychodzi ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Na początku przygody kulinarnej próbowałam utrzeć twarde masło z cukrem tą pierwszą końcówką i mam ją od tego czasu lekko wykrzywioną (ale działa). Najzabawniejsze jest, że dwie pozostałe końcówki w moim robocie wyglądają zupełnie inaczej, a że moja mama i moja teściowa mają takie same roboty, to nawet nigdy tych Twoich końcówek na oczy nie widziałam :D Ale taki wpis poza tym to dobry pomysł. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście mieszadła które pokazałam są od moich mikserów, ale sprawdziłam w internecie i w większości stojących mikserów mieszadła są dość podobne, chociaż czasami hak i płaskie, wygląda nieco inaczej. W mikserach ręcznych właściwie wszystkie modele mają identyczne końcówki. Oczywiście można używać tylko jednej końcówki i w większości przypadków spełni ona swoją rolę, ale kiedy kupujemy mikser a z nim dostajemy tyle możliwości, to przyjemnie jest z nich korzystać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje bardzo za ten opis! zawsze wyrabiałam ciasto drożdżowe rękami aż mi dłonie odpadały i nigdy mi się nie chciało poświęcać na to 10 minut a "spiralne mieszadełka" leżały głęboko w szafce, teraz dzięki Pani ciasto wyrabia się samo a ja sobie pracuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W koncu sie dowiedzialam ktora koncowka wyrabiamy drozdzowe.Dzieki.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hak jest znakomity do wyrabiania ciasta pierogowego. Polecam swoj sprawdzony przepis na ciasto pierogowe: 2 szklanki maki + 1 szklanka goracego mleka. Uzywajac "haka" mieszac ciasto 222-3 minuty, potyem zawinac folie i wlozyc do lodowki na pol godziny. Nastepnie rozwalkowac i formowac pierogi. Nie ma lepszego przepisu!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Poprawka do powyzszego komentarza: " Uzywajac "haka" mieszac ciasto 2-3 minuty, potem zawinac w folie aluminiowa.......itd. " Smacznego!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...