22.9.11

Pomarańcze, czekolada, cukier!!!



Ciasto jest bardzo czekoladowe, myślałam, ze będzie smakowało wyłącznie dorosłym, ale mój 7 letni synek był zachwycony. Wilgotne a jednocześnie lekkie.
Polecam jak każdy niezawodny przepis z bloga ,,Moje Wypieki”. Nieco przeze mnie zmodyfikowany, ale w przepisach Doroty nie ma, co grzebać bo można tylko zepsuć.
No i wreszcie miałam okazję wypróbować mój nowy malakser, w tym przypadku jest niezbędny.

Ciasto czekoladowo-pomarańczowe


Piekarnik: 180 oC (z termoobiegiem)
Forma: 22 cm, okrągła, spód wyłożony papierem do pieczenia, boki posmarowane masłem i oprószone kaszą manną
Czas pieczenia: 45-50 min
Bender

Składniki ciasta:
  2 małe lub 1 duża pomarańcza (z cienką skórką)
  6 jajek
  1 łyżeczka proszku do pieczenia
  ½  łyżeczki sody oczyszczonej
  100 g zmielonych orzechów włoskich 
  100 g mąki pszennej
  270 g cukru
  50 g kakao
  szczypta soli

  Przygotowanie ciasta:
1.      Pomarańcze (w całości) wkładamy do garnuszka
2.      zalewamy wodą do ich przykrycia, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy ok. 1 h, pod przykryciem.
3.      Pomarańcze całkowicie studzimy
4.      Ugotowane pomarańcze (w całości, ze skórą) wkładamy do malaksera, miksujemy  niezbyt dokładnie aby widoczne były  kawałkami skórki pomarańczowej
5.       Następnie dodajemy pozostałe składniki i miksujemy do połączenia składników.
6.      ciasto przelewamy do formy, pieczemy do tzw. suchego patyczka.
7.      Ciasto studzimy ,
8.      Lukrujemy








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...